• Články
  • Horská a sportovní elektrokola Totem Bicycles 2020

Česká značka Totem od samého začátku své existence, vyrábí - přesněji řečeno kompletuje, elektrokola v České republice. Vlajkovou lodí se již před několika lety stalo elektrokolo Totem Eagle, které úspěšně atakuje konkurenci horských elektrokol se středovým pohonem Bafang Bafang MaxDrive v cenové relaci okolo čtyřicet tisíc korun. Nyní přichází nový model Totem Eagle s česko-japonským středovým pohonem Comp Drive C17 využívající unikátní technologii řazení Gear Sensor GSGI a dodávaný ve dvou variantách - s koly o rozměru 27.5" nebo 29".

Horské elektrokolo Totem Eagle 29 (model 2020)

Totem Eagle modelové řady 2020 "dostal" oproti svému předchůdci zcela odlišný rám, zmizely v dnešní době již přežité oblé linie trubek a celkově se elektrokolo více blíží klasickému horskému kolu. Je prostě dospělejší ve všech směrech - již nepůsobí tak monstrózně.  Esovitě prohnutou horní trubku nahradila rovná a také ostatní rámové jsou podobně navržené. Čistý design rozhodně tomuto elektrokolu prospěl. Nyní vyniká výbornou sportovně střiženou geometrií, která umožňuje i dostatečnou kontrolu jezdci nad strojem. Je postavena tak, aby byl co možná jenvíce univerzální - s vyváženými vlastnostmi pro výjezd i sjezd, technické pasáže i dlouhé přesuny po silnici.

Horské elektrokolo Totem Eagle 29 (model 2020)

Ve spodní rámové trubce je uložená semi-integrovaná baterie Sinlion Battery s kvalitními články Samsung SDI a kapacitou 522 Wh (36V/14.5 Ah). Baterie z rámu nepatrně vyčnívá, ale oproti svému předchůdci je do rámu "zapuštěna" mnohem lépe. Dalším příjemným překvapením je nově použitý česko-japonský středový pohon Comp Drive C17, který oproti předchozímu Bafangu MaxDrive vykazuje po všech stránkách lepší vlastnosti. Pohonnému systému nechybí torzní (tlakový) senzor a řazení navíc oproti konkurenci využívá unikátní technologii Gear Sensor GSGI, která kromě jiného výrazným způsobem šetří převody a eliminuje rázi při samotném řazení. Nebojíme se říct, že středové pohony Comp Drive s technologií Gear Sensor GSGI jsou fenoménem současných českých elektrokol. Středový pohon Comp Drive C17 je technicky propracovaný, velmi tichý a současně dostatečně silný (kroutící moment dosahuje až 80 Nm) a to již od nejnižších stupňů asistence. Dokáže být tak nebezpečným soupeřem i pro dražší prémiové středové pohony.

Dámské sportovní elektrokolo Totem Raven Lady (model 2020)

Totem Raven Lady je velmi povedené sportovně "střižené" dámské elektrokolo se sníženou horní rámovou trubkou. I v tomto případě se může pochlubit středovým pohonem Comp Drive C17, semi-integrovanou baterií Sinlion Battery s články Samsung SDI a kapacitou 522 Wh (36V/14.5 Ah) a kvalitními značkovými komponenty a precizně zpracovaným rámem ze slitiny Alu. Zároveň je i velmi komfortní a to především díky pohodlnému sedlu, ergonomicky tvarovaným gripům a tvaru řídítek s možností nastavení jejich výšky polohováním představce. K tomu musíme vyzdvihnout nový typ extra tuhé přední odpružené vidlice. Ta je defakto pevná a pruží centrálně hned pod hlavovou trubkou, čímž napomáhá lepším jízdním vlastnostem a navíc oproti "běžným" odpruženým vidlicím je výrazně lehčí. V neposlení řadě výrobce vhodně zvolil pláště s hladším vzorkem, které při jízdě kladou jen velmi malý odpor a to napomáhá delším dojezdům na jedno nabití. Totem Raven Lady dokáže příjemně překvapit i zkušenější jezdce svým výkonem, jízdním komfortem a celkovou kvalitou zpracování.

Patentovaná technologie Gear Sensor GSGI zásadním způsobem eliminuje poškození řadícího mechanismu jako například přetržení řetězu a současně prodlouží jeho životnost. Výrazně sníží hlučnost řadícího mechanismu v okamžiku řazení. Minimalizuje délky časů potřebných k provedení změny převodu, což je důležité zejména při sportovním stylu jízdy a také při jízdě v náročném terénu. Systém si sám vypočítává proměnlivou délku odpojení či snížení výkonu pohonné jednotky v závislosti na odlišným technických požadavcích jednotlivých převodových stupňů a rozdílu mezi preferovanou a skutečnou kadencí šlapání. Eliminuje aktivaci pohonné jednotky před úplným dokončením změny převodu. To je dané tím, že systém pracuje s časy pro odpojení nebo snížení výkonu pohonu a současně i s rozdílem mezi preferovanou a okamžitou kadencí šlapání. Umožňuje individuální nastavení chování pohonné jednotky při řazení - nastavení času odpojení nebo snížení výkonu pohonné jednotky, nastavení preferované kadence šlapání, nastavení míry snížení výkonu pohonné jednotky.

Testovací centrum

Vybrané produkty dlouhodobě testujeme a výsledky pravidelně publikujeme v časopise Electric Bike Action CZ.

Bezpečný nákup

zkušenosti s elektrokoly od roku 2009

obvyklé doručení do 3 pracovních dnů

90% zboží ihned skladem

vstřícný přístup k zákazníkovi

stabilní a silná společnost

  • CYC PHOTON

    Extra kvalitní středový pohon ve formě elektrosady. Speciálně navržený pro vyznavače náročné horské cyklistiky. Vyznačuje se velmi snadnou a instalací na většinu jízdních kol včetně celoodpružených, nastavitelným nominálním výkonem od 250W do 750W, kroutícím momentem až 110 Nm, Navíc je vybavený snímačem kadence šlapání a snímačem kroutícího momentu. Váží pouhých 2.99 kg.

  • RM DYNAME 4.0

    Bezkonkurenční středový pohon DynaMe 4.0 druhé generace speciálně navržený pro elektrokola Rocky Mountain Powerplay. Maximální výkon až 770W a kroutící moment 108 Nm. Limity již nejsou v technice, ale pouze v jezdci.

  • SPORT DRIVE

    Plně integrovaný středový pohon s maximálním výkonem 500W, kroutícím momentem 90 Nm a účinností více jak 80%. Jezdec ocení nejenom výkon, ale také vyjímečně tichý provoz. Pohon Sport Drive nabízí vysoce kvalitní a přitom cenově dostupnou volbu mezi ostatními středovými pohony na trhu.